måndag 19 september 2011

Höststädning i trädgården





Förra året överaskade vintern mig. Jag hann varken kratta löv, stänga av trädgårdsvattnet eller ställa undan trädgårdsmöblerna innan allt var täckt av snö.

Så i år tog jag saken i egna händer tidigt och under helgen hann vi både höstgräva i landet, dra upp de sista morötterna, tvätta ur alla krukor, köra ner sly med röjsågen, plantera lökar och klippa gräset.

Som alltid är det mycket tråkigare att städa och ställa undan allt jämfört med att få ta fram det på våren.

Men att få göra höstfint i några krukor på trappen, ta en färgsprakande höstpromenad, bära in en korg ved och tända en brasa, frossa i théer och hembakta kakor, umgås med familj och vänner gör att hösten inte är så dum trots allt.

Hösten är bra, för nu äntligen kanske jag kan få tummen ur och dikta ihop bygglovsansökan till mitt växthus.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar