söndag 10 juli 2011

Amerikanska pannkakor

Härom dagen lyssnade jag till Underbara Clara, när hon debuterade som sommarpratare i P1. I hennes program pratade hon bl.a om att människor som förlorat sin förälder tidigt ofta får bråttom med att leva. Jag tror att det finns mycket sanning i det påståendet, i alla fall när jag tänker på mig själv.

Livet har lärt mig att det bara finns här och nu. Idag.

Därför äter jag pannkakor till frukost så fort jag kan, för om det vore min sista dag i livet - så hade jag njutit en stund.



En härligt lyxig frukost


1 ägg
2 1/2 dl mjölk
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk socker
0,5 tsk salt
0,5 tsk vaniljsocker
2 msk smält smör




Blanda allt och stek till små fina pannkakor. Servera med det du gillar bäst. Lönnsirap, bär, glass eller allt.

/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar