fredag 8 juli 2011

Trädgårdslandet

Tänk att vi har bott i vårt hus i ett helt år. Vi har sett trädgården i alla dess årstider, färger och former och inte förrän nu får vi sätta spaden i marken på riktigt! (Sägs det, och jag är lydig) Som jag längtar!

Mitt första projekt blir att gräva trädgårdslandet större! I dagsläget är landet ca 6 m2 samt 4 fristående pallkragar (= för litet!). Att odla upphöjt är ingen dum idé när man bor i odlingszon 6. Jag vill ut och sätta spaden i jorden, men först ska här planeras!

Jag vill ha lådor, spaljéer, drivbänkar, staket, blandat grönsaker och en del sommarblommor. Helst ska allt vara ätbart!

Inspirationsbild från nätet.

/A

1 kommentar:

  1. Anonym26.7.11

    Hej! Trodde först det var en bild av ditt nuvarande land och tänkte "varför vill hon göra om nåt sånt?" :) Ser fram emot att se bilder på landet när det är klart. Kanske blr inspiration för mig! /Ingrid

    SvaraRadera